Ügyfélszolgálat: +36204179410 (H-P: 9-17)

  • Blog
  • Gyakori kérdések
  • Bemutatkozás
  • Kapcsolat
  • Viszonteladóknak
  • Partnereink
Blog

Újabb pofon a trafikoknak

2022.01.11 19:57
Újabb pofon a trafikoknak

Az idei év lesz talán a legnehezebb a trafikok számára, mivel 2022. január 1-től már csak egyencsomagolású cigarettát és cigarettadohányt kaphatnak az Országos Dohányboltellátó Kft.-től, ezáltal megnehezítve az eddigi munkafolyamatokat.  Mit jelent ez?

Az idei év első napjától új dohánytermék-irányelv lépett életbe, mely valószínűleg az utolsó változtatás a termékeket illetően egy jó darabig. A dohányzás visszaszorítását célzó intézkedések hosszú utat jártak már be és elérkezett a végső állomáshoz, ahol minden cigaretta és cigarettadohány egyencsomagolásban kerül forgalomba Magyarországon. Az évek óta tartó intézkedések sora teljesen megregulázta a dohánypiacot és eljutottunk oda, hogy lassan a termék neve sem kap helyet a dobozon. Az egyencsomagolás azt jelenti, hogy minden márka egységes kinézettel rendelkezik, egységes méretű és stílusú betűtípussal feltüntett terméknévvel és különböző képekkel kombinált figyelmeztetésekkel ellátva kerülnek forgalomba, ezáltal a fogyasztó komolyabban elgondolkodik a leszokás gondolatán. Más országban ugyanezen intézkedéseket követően pozitív hatást tapasztaltak a dohányosok köreiben és megugrott a leszokni vágyó fogyasztók száma, így valószínűleg egyre több országban kerül bevezetésre az egyencsomagolás.

A szép színes temékpalettával rendelkező bolti arculat ideje lassan lejár. Sok helyen találkozhatunk régi csomagolású termékekkel a polcokon, de idő kérdése és mindenhol lecserélődik a polckép az új iszapszínű, képekkel kombinált egészségügyi figyelmeztetésekkel ellátott csúnya dobozokra és tasakokra. A termékek színét illetően egy hosszas kutatás arra a következtetésre jutott, hogy ez az iszapszínű megjelenés taszítja a legjobban az emberi szemet,
ezt a színt találta az emberi szem a legborzasztóbbnak, ezért esett erre a választás.

Az eddigi rutinfeladatok nehezebbé váltak az értékesítést végző kollégák életében.


Az áru átvétele sokkal hosszabb folyamatot vesz igénybe, bár a raktározás némi segítséget kapott a gyártók által biztosított matricákkal, amelyeket a dohányáru közelébe ragaszthatunk, hogy könnyebben felismerjük azt amit keresünk, de ezeket csak olyan helyen helyezhetik ki, amit nem láthat a fogyasztó, így egy kisebb trafik esetében lehetetlen hasznosítani ezt a fajta segítségnyújtást. Az áruátvétel során kapott lezárt ládák tartalma néha katasztrofálisan van bepakolva, ami tovább nehezíti az ellenőrzést. Egy új kolléga érkezésénél ötletünk sincs mit lehetne tanácsolni, azon kívül, hogy melyik cég gyártya az adott polcon lévő termékeket, ezzel is meghosszabítva a kiszolgálás idejét. A raktározást és kiszolgálást tovább nehezíti, hogy olyan kis méretű betűkkel látták el a termékeket amit még a legügyesebbek is csak közelről tudnak elolvasni. A vásárlók egyre több időt töltenek a trafikban, mivel a megnehezedett körülmények nem az eladó kolléga malmára hajtják a vizet, minimum kétszer meg kell néznie, hogy azt adja-e amit valójában kértek, miközben tájékoztatja a vásárlót a változásokról.

Minden gyártó állítja, miért is mondana mást, hogy a termék íze és minősége változatlan maradt, azonban a vásárlói visszajelzések ennek szöges ellentétét fejezik ki egy újabb dohánybolti látogatás alkalmával. A fogyasztók állítják, hogy teljesen más a régi és az új doboz tartalma, sem ízre sem kinézetre nem passzol az elődjéhez. Ennek egyik oka, hogy a cigarettaszálak eddig izgalmas díszítőelemekkel és egyedi megjelenéssel bírtak, azonban a cigarettaszálak is egységes kinézetet kaptak, így a beltartalom ugyanaz maradt, de kívülről már másképpen fest helyzet, amit már nehezebben dolgoz fel az emberi elme. A prémium kategóriába tartozó visszazárható cigarettásdobozok (amelyek gondoskodtak a termék frissességéről) is el fognak tűnni a polcokról, azonban nehogy azt higgyük, hogy bármivel is kedvezőbb áron kerülne fogalomba.

Az intézkedések eredményét és hatását még jóval később fogjuk észrevenni, a további várható áremelések tovább csökkentik a fogyasztók táborát, azonban így újabb táptalajt adtak a cigarettacsempészet piacának. A boltokban gyorsan hozzá fognak szokni az eladók az új helyzethez és mindenhol kialakul a rend az áruátvételhez és kiszolgáláshoz egyaránt. A különböző cigarettadohányokat ajánlott elszeparálni egymástól különböző dobozokba vagy kartonokba, mert különben káosszá fajulhat a helyzet. Mivel már messziről nem tudjuk megkülönböztetni a márkákat az egész ott tud elbukni, ha az áruátvételnél nem figyelnek oda és az áru nem a megfelelő helyre kerül a raktárban vagy a polcokon.Egy esetleges stresszhelyzetben nagyon dühítő tud lenni ha az eladó éppen a termékért nyúl a megszokott helyén, de nem azt találja ott amit szeretett volna, majd ezután megkeres egy csík cigarettát, hogy oda tudja adni amit kértek, de az sem a megszokott helyén van és még görgethetnénk tovább ezt a sztorit de ennyi is bőven elég..

Én nem ezt kértem! mondat sűrűn hangzik el, de sajnos barátom ez az amit kértél csak már egyencsomagban tudjuk odaadni a kívánt terméket.


Neked mi volt az első benyomásod, amikor kérted a szokásos cigarettádat, de már az új külsővel kaptad kézhez?